El Cercle Virtuós és una estratègia de treball per atreure i fidelitzar el públic cap a una institució cultural (museu, teatre, sala de concerts, etc). Aquest sistema es basa fonamentalment en la utilització de noves tecnologies, pàgines web, smartphone, etc.
El Cercle Virtuós actua sobre dos moments bàsics en la relació entre el visitant i la institució:
Abans de la visita intentarem convidar i atreure al públic mitjançant:
Després de la visita tractarem d’oferir, en la nostre pàgina web, la possibilitat d’aprofundir en els coneixements adquirits a la visita. És a dir, incloure continguts generals sobre els temes tractats en la visita (si es tracta d’una sala de concerts inclourem explicacions dels estils musicals, història de la música, fabricació d’instruments, biografies de músics i compositors, etc). Tot això ho farem amb continguts propis o bé amb enllaços a pàgines especialitzades.
En els dos casos utilitzarem totes les eines de que disposem, tipus de lletra de fàcil lectura, bones fotografies, música de qualitat, vídeos, etc.
- Primer: una breu explicació de qui som, on som, quan ens poden visitar i del cost de l’entrada. També inclourem plànols de l’edifici i de les sales d’exposicions.
- Segon: descripcions clares i concises sobre les exposicions fixes i temporals que poden trobar a cada moment. És important crear vincles emocionals amb la persona que consulta la nostra web. Cal que senti que forma part d’allò que li estem oferint.
Després de la visita tractarem d’oferir, en la nostre pàgina web, la possibilitat d’aprofundir en els coneixements adquirits a la visita. És a dir, incloure continguts generals sobre els temes tractats en la visita (si es tracta d’una sala de concerts inclourem explicacions dels estils musicals, història de la música, fabricació d’instruments, biografies de músics i compositors, etc). Tot això ho farem amb continguts propis o bé amb enllaços a pàgines especialitzades.
En els dos casos utilitzarem totes les eines de que disposem, tipus de lletra de fàcil lectura, bones fotografies, música de qualitat, vídeos, etc.
Els smartphone, ens obren la possibilitat de crear continguts específics que complementin la web sobretot en la part prèvia a la visita. Així mateix ens poden servir com a guies interactives durant la visita, ens ofereixen la possibilitat de trobar en el moment, aquella peça o sala que prèviament havíem vist a la web i ens interessava.
Tot i així no hem d’oblidar que la visita en si, ha de ser interessant i engrescadora, doncs l’efecte que produirà serà el que finalment provocarà la fidelització del públic.
Uns dels exemples de la utilització del Cercle Virtuós és el MUHBA (Museu d’Història de Barcelona) on hi podem trobar informació general del museu, exposicions temporals, col·leccions, centre de recerca i debat, activitats i educació, botiga, actualitat, venda d’entrades, reserva de grups, contactes, etc. El disseny de la pàgina atreu el públic, els texts son clars, les descripcions son precises, les imatges de bona qualitat i les activitat son amenes per a tots els visitants.
No hay comentarios:
Publicar un comentario